fbpx GRODNO OFERUJE DO 1,2 MLN AKCJI W SUBSKRYPCJI PRYWATNEJ I PRZYŚPIESZA REALIZACJĘ STRATEGII | Pompy ciepła i fotowoltaika w GRODNO S.A. Elektryka Automatyka Oświetlenie Klimatyzacja Kable

DOŁĄCZ DO NAS!

Współpraca z GRODNO SA

Grodno SA zaprasza do współpracy podmioty i osoby fizyczne, które chcą uruchamiać na terenie całej Polski nowe oddziały Grodna lub współpracować na określonych przez obie strony zasadach.

Prosimy prześlij swoje dane z krótkim listem motywacyjnym na adres wspolpraca@grodno.pl

GRODNO OFERUJE DO 1,2 MLN AKCJI W SUBSKRYPCJI PRYWATNEJ I PRZYŚPIESZA REALIZACJĘ STRATEGII

24.04.2015

Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim, planuje emisję do 1,2 mln akcji w drodze subskrypcji prywatnej. Zarząd ustalił cenę akcji na 4 zł za walor. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na szybszy rozwój firmy, w tym rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży. Zarząd optymistycznie ocenia rynek i podtrzymuje prognozy finansowe na lata 2014/2015 oraz 2015/2016.

Chcemy wykorzystać dobrą sytuację w branży i przyśpieszyć tempo realizacji strategii rozwoju, dlatego zdecydowaliśmy się dziś na ofertę prywatną akcji. Pozyskane w ofercie środki pozwolą na  akumulację kapitału i przyśpieszą tempo realizacji inwestycji, co wzmocni pozycję konkurencyjną Grodna na rynku – mówi Andrzej Jurczak, Prezes  Grodna.

Podwyższenie kapitału zakładowego Spółki w drodze prywatnej  oferty akcji serii D pozwoli na pozyskanie kapitału na dalszy rozwój, w tym dalszą rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży
w kraju. Wyłączenie  prawa  poboru  umożliwi  pozyskanie  nowych  inwestorów.

Na podstawie dokonanej analizy popytu ze strony inwestorów oraz analizy sytuacji rynkowej i aktualnego kursu akcji Spółki na GPW, Zarząd rekomenduje ustalenie ceny emisyjnej akcji serii D na poziomie 4 zł za akcję.

Pod koniec 2014 r. Spółka pozyskała w ofercie publicznej 5,65 mln zł ze sprzedaży 1 881 861 akcji. Zebrane środki finansowe zostały przeznaczone na dalszy rozwój firmy, w tym rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania
w obszarach logistyki i sprzedaży.

STRATEGIA ROZWOJU

Spółka Grodno ogłosiła w czerwcu zeszłego roku strategię, która obejmuje rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. W ostatnich miesiącach firma otworzyła 7 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju poprzez rozwój organiczny i 1 oddział poprzez nabycie większości przedsiębiorstwa Elektromag. Przejęcie wzmocniło Spółkę w perspektywicznym segmencie przemysłowym, który ma stanowić 15% sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016. Ponadto Spółka systematycznie zwiększała sprzedaż nowych produktów, co pokazuje skuteczność Zarządu w realizacji strategii rozwoju.
W ostatnich miesiącach Grodno odnotowało skokowy wzrost zamówień w segmencie fotowoltaiki.
W I kwartale 2015 roku portfel zleceń w tym sektorze stanowi aż 54% realizacji z całego 2014 roku. Zgodnie z planem na koniec roku obrotowego 2015/2016 fotowoltaika będzie stanowiła 5% obrotów
w portfelu Grodna.

Nasz portfel zamówień fotowoltaicznych w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku wyniósł 2,6% sprzedaży ogółem w tym okresie, co stanowi skokowy wzrost udziału. Dla porównania w całym 2014 roku sprzedaż projektów fotowoltaicznych stanowiła 1,2% całkowitej sprzedaży Grodna mówi Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno SA. Rynek rozwija się więc bardzo dynamicznie, a to dopiero początek fotowoltaicznej hossy – podkreśla Andrzej Jurczak.

Na początku br. Grodno uzyskało wyłączność na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK
w swojej branży. Rozszerzenie asortymentu o produkty z sektora wentylacji, klimatyzacji
i ogrzewania to kolejny krok w realizacji strategii rozwoju Spółki. Grodno jest jedyną firmą w branży elektrotechnicznej mającą w swojej ofercie renomowane produkty marki YORK.

Uzyskanie wyłączności na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK w branży elektrotechnicznej zwiększa naszą przewagę konkurencyjną w zakresie oferty produktowej – podkreśla Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno S.A. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozszerzania asortymentu. Oczekujemy, że udział tego sektora w sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016 wyniesie ok. 5% – dodaje prezes Jurczak.

PROGNOZY NA ŚCIEŻCE DO REALIZACJI

Zgodnie z prognozą Grodno zakłada w roku obrotowym 2014/2015 osiągnięcie 241 mln zł przychodów,
tj. wzrost o 36% rdr. Z kolei EBITDA oraz zysk operacyjny mają wynieść odpowiednio 13 mln zł oraz 9,1 mln zł. Zysk netto ma wzrosnąć o 55% i ukształtować się na poziomie 6,2 mln zł.  W następnym roku obrotowym 2015/2016 Grodno zamierza osiągnąć 292 mln zł przychodów ze sprzedaży. EBITDA ma wynieść 17,5 mln zł, EBIT  – 13,5 mln zł, a zysk netto osiągnie poziom 9,7 mln zł.

31 marca br. zakończyliśmy rok obrotowy 2014/2015. Podtrzymujemy prognozy finansowe na lata 2014/2015 i 2015/2016 – mówi Andrzej Jurczak.

FUNDUSZE I ZARZĄD INWESTUJĄ W GRODNO

Pod koniec lutego br. Quercus Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA zwiększyło zaangażowanie
w Grodno i w wyniku transakcji nabycia akcji Spółki uzyskało 8,74% kapitału zakładowego oraz ponad 5% ogólnej liczby głosów. Liczbę posiadanych akcji zwiększył również Prezes Zarządu Grodno SA Andrzej Jurczak, który zakupił 10 tys. akcji i posiada obecnie 35,73%  kapitału zakładowego i 41,63%  głosów na WZA.

GRODNO SPÓŁKĄ DYWIDENDOWĄ

Spółka wypłaciła dywidendę dla akcjonariuszy za rok obrotowy 2013/2014 w kwocie 984 tys. zł, co daje
8 groszy na akcję. Polityka dywidendy Spółki przewiduje możliwość  rekomendacji Walnemu Zgromadzeniu przeznaczanie do 30% zysku netto na wypłatę dywidendy po każdym zakończonym roku obrotowym, jeżeli tylko będzie to możliwe przy uwzględnieniu możliwości finansowych, w tym poziomu generowanego zysku netto, prowadzonego programu inwestycyjnego oraz bieżących potrzeb kapitałowych.

KONTAKT DLA PRASY

Agnieszka Grothe

E-mail: agnieszka.grothe@reputacja.com.pl

Tel. +48 509 61 88 99

 

INFORMACJE O SPÓŁCE GRODNO SA

 

Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 130 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Ofertę Grodna wyróżnia kompleksowy, stale poszerzany asortyment, m.in. obejmujący rozwiązania z sektora automatyki, fotowoltaiki, oświetlenia oraz klimatyzacji. Spółka świadczy doradztwo i usługi specjalistyczne – przeprowadza audyty energetyczne i oświetleniowe. Klientami Grodna są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysłowe (służby utrzymania ruchu, zakłady produkcyjne), dystrybucją (hurtownie, sklepy, składy budowlane), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele) oraz klienci indywidualni. Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 44 punkty sprzedaży zlokalizowane w kluczowych miastach na terenie kraju,
w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz Centrum Dystrybucji w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. W 2015 roku Grodno obchodzi 25-lecie działalności. Więcej informacji na www.grodno.pl.

Aktualności

Sieć sprzedaży